מצלמות תרמיות לאיתור נזילות

מצלמות תרמיות לאיתור נזילות יכולות לשמש לאיתור נזילות במיכלים, צינורות ומבנים אחרים. מצלמות תרמיות לאיתור נזילות הן מכשיר חשמלי המזהה קרינת אינפרא אדום הנפלטת מהאובייקט. המצלמה ממירה את המידע לתמונה דיגיטלית שניתן לראות על צג או התקן תצוגה אחר. מצלמה תרמית לאיתור רטיבות מזהה את קרינת האינפרה אדם באמצעות חיישן פנימי הנקרא תרמופיל, המורכב מצמדים תרמיים רבים המחוברים יחד ליצירת תבנית רשת. כמות החום שנותן האובייקט פרופורציונלית לטמפרטורה שלו. זה אומר שאם יש חום גבוהה, אז חייבת להיות לאובייקט טמפרטורה גבוהה יותר מאובייקט בעל חום נמוך יותר. מצלמה תרמית לאיתור רטיבות משמשת למטרות שונות , כגון איתור נזילות, בקרת איכות וניטור תהליכים.

גילוי נזילות במצלמה תרמית

גילוי נזילות במצלמה תרמית הוא תהליך של זיהוי נוכחות של נוזל על משטח. המצלמה התרמית מזהה שינויים בטמפרטורה שנגרמים מנוכחות נוזל, מה שניתן לראות כשינוי משחור ללבן על צג המצלמה. המצלמה התרמית מזהה את הטמפרטורה של עצם, והיא יכולה להעריך את נזילות הנוזל. איתור נזילות הוא משימה חשובה במסגרות שונות. בנוסף, בעזרת יישומים שונים, המצלמה התרמית יכולה לבצע איתור נזילות או הצפות ולהעריך את צריכת מים.

מצלמות תרמיות משמשות בתעשיות שונות. באמצעות המצלמה זו ניתן לזהות אנשים או בעלי חיים מרחוק, לאתר קווי חשמל מתחת לאדמה, למצוא נזילות בצנרת, או אפילו לזהות את ההבדל בין צמחים בריאים ללא בריאים. לאחרונה ישנה ההתקדמות טכנולוגיות רבה, אשר הפכה את עלות איתור נזילות במצלמה תרמית לזולה יותר ובכך עלה השימוש במצלמות על ידי אזרחים. עלות איתור נזילות במצלמה תרמית משתנה בהתאם לסוג הנוזל שאתם מחפשים ובהתאם לגודל ולמורכבות של האזור הנסרק. העלות יכולה גם להיות תלויה בכל הפרעה אחרת לתמונה התרמית של המצלמה. אם רוצים לאתר את כמות המים אז צריך לקנות מצלמה שתוכננה במיוחד לפונקציה זו. מצלמות תרמיות משמשות לבדיקות, תחזוקה ותיקון של ציוד כגון תחנות כוח, דודים, תנורים, צינורות תהליך ומחליפים. הן משמשות גם בחיפוש אחר נפט, גז או מינרלים אחרים. אנו צוב”ן בע”מ, משתמשים בטכנולוגיות שונות הכוללות בין היתר מצלמות התרמיות, ובכך אנו מבטיחים את הטיפול הטוב ביותר עבור התקלות השונות.

מאמרים נוספים

החיים הפכו הרבה יותר פשוטים מאז שהגיעה לחיינו טכנולוגיית אל הרס המציעה איתור וצילום נזילות בצורה פשוטה ויעילה.
בעבר, אם היה מתעורר חשד לנזילה או פיצוץ בצנרת, היה צורך לשבור קירות או להרים מרצפות על מנת לאתר את מקור הבעיה.

כמו בכל תחום, גם בענף האינסטלציה, בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, ניתן למצוא פתרונות שיקום של נזקי מים.
בתים פרטיים ומבנים ציבוריים רבים ניזוקים מידי שנה, בחודשי החורף, כתוצאה ישירה של חדירת מי גשמים מהחוץ אל הפנים.

אחד האמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר בשנים האחרונות היא מצלמה טרמית המיועדת לטובת צילום ואיתור כשלים במערכות מים ואינסטלציה.

בעבר, איתור תיקוני אינסטלציה היה מצריך שבירת רצפות ומערכות אינסטלציה אך הודות לטכנולוגיות ייחודיות, כיום ניתן לבצע איתור ותיקון בעיות ללא הרס.

ביצוע בדק למבנה הוא אחד האמצעים הבטוחים ביותר על מנת להבטיח את תקינות הנכס לפני רכישה או לאחר שיפוץ.
ישנם פרמטרים שונים הנמדדים כשמבצעים בדק, ביניהם תקינות מערכות המים והאינסטלציה, חשמל, טיח ועוד.

בעיקר לפני רכישת דירה חדשה או נכס יד שנייה, בדיקת מערכת המים והאינסטלציה בבית היא הכרחית ומומלצת לכל רוכש.
נהוג לחשוב שבדירה חדשה לא יכולות להיות בעיות אינסטלציה אך חשוב לזכור שלעיתים גם בדירות חדשות יכולים להיות פגמים.

התחברות אל האתר